Bel ons nu 076-593 3134

9 Stappen naar succesvolle verkoop - 076-593 3134

De 9 stappen naar een succesvolle verkoop?

Terug naar 'een woning verkopen?"

Stap 1. Het bespreken van uw wensen en een gratis waardebepaling
Uw eerste stap naar het verkopen van uw woning begint met een vrijblijvende en kostenloze afspraak bij u thuis waarbij we uw persoonlijke wensen en situatie zullen bespreken.
Voorafgaand aan onze afspraak verrichten wij een gedegen marktonderzoek, analyseren wij vergelijkbare woningen bij u in de omgeving en voeren een kadastraal onderzoek uit. Tijdens de afspraak taxeren en inspecteren wij uw woning waarna wij u een reële vraagprijs met een verwachte opbrengst van uw woning adviseren. Daarnaast bespreken we onze werkwijze en verkoopstrategie, de kosten van onze dienstverlening en courtage.

Stap 2. Opdrachtverstrekking

Nadat u aan ons kantoor de opdracht heeft verstrekt maken wij een woningdossier aan en krijgt u de gemaakte afspraken in de vorm van een opdracht tot dienstverlening toegezonden. Tevens ontvangt u een lijst van roerende goederen en een uitgebreide vragenlijst met het verzoek om deze te beoordelen en zo ver mogelijk in te vullen. Er wordt een eerste vervolgafspraak gemaakt met onze verkoopstyliste.

Stap 3. Verkoopstyling
Voordat de fotoreportage gemaakt wordt krijgt u van onze verkoopstyliste tips en aanwijzingen waarmee u uw woning verkoop- en fotoklaar kunt maken om deze vervolgens zo optimaal mogelijk te kunnen presenteren. Hierna wordt een tweede vervolgafspraak gemaakt v oor de uitgebreide en professionele (foto)opname van uw woning.

Stap 4. In verkoop name
Tijdens deze afspraak bij u thuis worden de toegezonden stukken doorgesproken en waar nodig samen met u ingevuld en in ontvangst genomen.
Wij maken een uitgebreide fotoreportage van uw woning (zowel interieur als exterieur). De beste foto’s worden geselecteerd. De brochure (tekst + foto’s) worden eerst aan u gepresenteerd.
De verkoopstrategie wordt nader met u besproken en er wordt afgesproken welke acties er worden ondernomen. Onze gehele aanpak is pro-actief, creatief en commercieel.
Binnen enkele dagen wordt uw woning uitgebreid op het internet  -w.o. Funda.nl; Reimus makelaardij; VBO.nl; Huislijn.nl; Jaap.nl en meerdere sites- aangeboden en kunnen de eerste geïnteresseerden zich op ons kantoor melden voor een bezichtiging of een uitgebreide brochure. Uw woning wordt uiteraard ook in onze etalage gepresenteerd.

Stap 5. Begeleiden van de bezichtigingen
Bezichtigingen worden door ons kantoor ingepland en ten minste één dag van tevoren aan u doorgegeven. Wij zijn daarbij altijd ruim op tijd aanwezig en zullen de kandidaten op een commerciële en professionele wijze begeleiden. De eerst indruk is van groot belang, die is vaak beslissend voor de verkoop. Een bezichtigingen is voor ons niet alleen het openen van de voordeur, maar een uitgebreide rondleiding waarbij de positieve elementen van uw woning nadrukkelijk naar voren gebracht worden.

Stap 6. Het professioneel voeren van de onderhandeling
Indien een kandidaat serieus geïnteresseerd is, kan er via ons kantoor een bod op uw woning uitgebracht worden. Wij voeren namens u de onderhandelingen, maar wij hebben hierin geen volmacht. U blijft degene die beslist en wij hebben hierbij een begeleidende en adviserende rol.
Wij behartigen alleen uw belang. Wij dragen er zorg voor dat de onderhandeling correct verloopt en dat de kandidaat op de hoogte is van alle van belang zijnde zaken. Het complete onderhandelingsproces en bijkomende voorwaarden worden hierbij duidelijk besproken.
Een succesvolle onderhandeling resulteert in de verkoop van uw woning.

Stap 7. Het opstellen van een gedegen koopovereenkomst
Zodra de koop tot stand is gekomen worden de gemaakte afspraken in de koopakte vastgelegd. Deze koopakte wordt door ons kantoor opgesteld. Een concept van de koopakte wordt ter inzage aan u en aan de koper toegezonden.
Wij maken met u en de koper een afspraak om de koopakte persoonlijk toe te lichten en vervolgens te ondertekenen. Wij zorgen voor de verdere afwikkeling.
Het aansturen op weg naar de juiste hypotheek: Tijdens het proces bieden wij de koper een kosteloos en vrijblijvend hypotheekadvies aan zodat zij snel de financiële haalbaarheid kunnen inschatten. Door de nauwe samenwerking met meerdere intermediairs kunnen wij voor zowel koper als verkoper binnen 48 uur een (100% onafhankelijk) hypotheekgesprek regelen. 

Stap 8. Bewaken van de gemaakte afspraken
Gemaakte afspraken zoals bijvoorbeeld de bankgarantie, bedenktijd en ontbindende voorwaarden worden door ons nauwlettend gecontroleerd. Het is van groot belang dat de bankgarantie op tijd door de notaris is ontvangen en dat de bedenktijd en de ontbindende voorwaarden zonder problemen verstrijken.

Stap 9. Begeleiden naar het notarieel transport
Op de afgesproken datum vindt de eigendomsoverdracht van uw woning bij de notaris plaats. Wij nemen het initiatief om vóór de overdracht u en de koper uit te nodigen om de eindinspectie van de woning uit te voeren. Tijdens de afspraak wordt bekeken of een der ander inspecteren we met koper en verkoper de woning nogmaals. Daarbij worden ook de meterstanden genoteerd.
De laatste stap in het proces is de ondertekening van de “Akte van Levering” bij de notaris. Met het zetten van de handtekening gaat het eigendom van de woning over van verkoper naar de koper en is de koop onherroepelijk. Uiteraard is uw makelaar hierbij ook aanwezig.

Enquête
Wij willen onze dienstverlening graag continu actualiseren en optimaliseren.
Wij stellen daarom uw mening over onze dienstverlening erg op prijs en verzoeken u de klanttevredenheidsenquête in te willen vullen (indien gewenst mag dit anoniem).
Deze enquête sturen wij u toe nadat de koopakte is ondertekend en afgehandeld.

Reimus Makelaardij voor succesvolle verkoop:
Bel ons  076-593 3134of vul  hier uw gegevens is en wij nemen contact met u op.

Terug naar 'een woning verkopen?'

Inloggen

Inloggen op mijn REIMUS MAKELAARDIJ & HYPOTHEKEN. Heb je nog geen account? Maak er direct één aan!

Vergeten?

Nog geen account?

Recent bekeken